KORONO VİRÜS YAYILIRKEN İŞİNİZİ KORUMANIN 3 YOLU

KORONO VİRÜS YAYILIRKEN İŞİNİZİ KORUMANIN 3 YOLU

Birçoğu mevcut korona virüs salgınının ekonomik durgunluğa neden olup olmayacağı konusunda spekülasyonlar yapıldı. Tanınmış girişim sermayesi şirketi Sequoia Capital kısa süre önce en iyi uygulama deneyimlerini paylaşarak, “Her iş krizini yaklaşık 50 yıldır yıprandıktan sonra önemli bir ders öğrendik: Hiç kimse değişen koşullarda hızlı ve kararlı ayarlamalar yapmaktan pişmanlık duymuyor.”

Yeni koronoa virüs ve neden olduğu hastalık olsun ya da olmasın, COVID-19, her şeyden önce durgunluğa neden olur, ihtiyatlı girişimci, bulaşmanın işiniz üzerindeki herhangi bir etkisi için hazırlandığından ve uygun şekilde konumlandığından emin olmalıdır. Bu, yukarı ve aşağı yönde etkilerin yanı sıra kuruluş içindeki potansiyel etkilere dikkat etmeyi ve bunları hazırlamayı içerir. İşte akılda tutulması gereken üç adım.

1. Giriş yönünün korunması

Salgının, özellikle üretimin bu kadar büyük bir kısmı Çin'de gerçekleştiği için küresel tedarik zincirlerini etkilediği zaten yaygın olarak bilinmektedir. Kargo gemilerine taşınan ürünlerle, bu, gerçek etkinin bilinmesi aylar sürebilir, ancak tedarikçilerinizin (ve onların tedarikçilerinin) bunun sizi nasıl etkileyebileceği hakkında bir fikri olmalıdır. Yapabileceğiniz en iyi şey, telefonu almak ve kayıpları azaltmak için birlikte nasıl çalışabileceğiniz hakkında doğrudan tedarikçilerle konuşmaktır.

Muhtemelen zaten çözüm bulmaya çalışıyorlar, ancak sizin için neyin en önemli olduğunu otomatik olarak bilmiyorlar. Tüm teslimatları ertelemeniz ve tam hızınızı almanız daha mı iyi, yoksa aylarca girdilerin çok az olmasını mı tercih edersiniz? Veya siparişinizin belirli bölümlerine mi bağlısınız, ancak geri kalanını bekleyebilir misiniz? Önceliklerinizi bildirin ve çözümler önerin. Açık ve dürüst olun. Çoğu işletme çağrınızı memnuniyetle karşılayacak ve en iyi çözümleri bulmak için onlarla birlikte çalışma teklifinizi takdir edecektir.

2. Aşağı akışa yardım

Ne yazık ki, müşterileriniz de etkilenebilir ve bu sizi tedarikçilerinizin konumuna getirebilir. Tedarik durumuna bağlı olarak, siparişleri yerine getiremeyebilirsiniz veya müşterileriniz sözleşmeli veya beklenen miktarları alamayabilir. Onları bilgilendirmek ve mevcut ve beklenen problemleri en iyi nasıl çözeceğinizi bulmak sizin işinizdir.

Üretebildiğiniz ve teslim edebildiğiniz ölçüde, müşterilerinizin frenleri pompalamadığından emin olmak için geçici indirimler veya daha cömert şartlar sunmak akıllıca olabilir. Ancak nakit akışı durumunuzun kontrol altında olduğundan emin olun. Durumu yönetmenin ve belki de nakit girişini iyileştirmenin bir yolu olarak indirimler sunun, ancak tam tersi değil. Nakit akışı sorunları büyük bir başlangıç ​​katilidir.

3. Kuruluşunuzu koruma

Son olarak, hem arz hem de talep açısından ne bekleyeceğinizi bildiğinizde, kuruluşunuzda ne yapacağınızı anlamak daha kolaydır. Üretimin önemli ölçüde yavaşlamasını bekliyorsanız, çalışanların evde kalmasına veya yarı zamanlı çalışmasına izin vermek iyi bir fikir olabilir veya geçici olarak ofisinizi kapatabilirsiniz. Bu, virüse maruz kalanların virüsü ofislerinize getirme ve diğer çalışanları hasta etme riskini azaltır.

Ancak, insanları parasız ve seçim yapmadan eve göndermediğinizden emin olun. Birçoğunun geri çekilebilecek bir tamponu yoktur, bu yüzden onlara bir teklif yapmak ve seçim yapmasına izin vermek istersiniz. Ayrıca, en azından geçici olarak, daha önce yaptığınızdan daha fazla evden çalışmalarına izin verme seçeneğini de düşünmelisiniz. Bunu bir deney olarak düşünün. İyi çalışıyorsa, uzaktan çalışmayı neden isteğe bağlı bir avantaj haline getirmiyorsunuz? Modern teknoloji ile, evden çalışmak ve gerektiğinde video konferans ayarlamak oldukça kolaydır. Ofisi küçültebilirseniz bu da kiranızı kurtarabilir.

Bir durgunluk olsun ya da olmasın, virüsün doğrudan veya dolaylı olarak işinizi etkileyeceği veya zaten sahip olduğu muhtemeldir. Potansiyel etkiyi ele almanın en iyi yolu, hem işletmenizde hem de ötesinde buna hazırlanmaktır. Henüz yapmadıysanız, telefonu alıp tedarikçileriniz ve müşterilerinizle konuşmalı ve işiniz üzerindeki etkisini çalışanlarınızla tartışmalısınız. Bu panik yapma zamanı değil, başkalarının yapma olasılığına hazırlanma zamanıdır.

Kaynak: https://www.entrepreneur.com/article/347319

 

Etiketler: Sağlık
Nisan 16, 2020
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Ladybirds, size en iyi alışveriş hizmetini sunabilmek için çerez kullanmaktadır. Hizmetlerimizi kullanmaya devam etmeniz, çerez kullanımımızı kabul ettiğiniz anlamına gelecektir. Çerezler hakkında daha fazla bilgi için: Gizlilik ve Çerez Politikası